Spørgsmål:
Hej, jeg er en pige på 17 år som har haft ubeskyttet sex for halvanden måned siden. Jeg tog en plan b to dage efter og 6 dage efter det fik jeg min menstruation. Jeg bruger altid kondom med min kæreste men min menstruation er forsinket snart 2 uger. Min mens har aldrig rigtig været regelmæssig indtil de sidste to måneder hvor den højest har været 2 dage forsinket. Jeg er mega bange for jeg er gravid og jeg er bange for at tage en test. Er der andre symptomer for graviditet der kommer tidligt? Og hvad burde jeg gøre?

Svar:
Hej og tuside tak for dit spørgsmål.
Vi kan rigtig godt forstå hvor stressende en situation det er du står i og det er helt forståeligt at føle sig bange, men det lyder umiddelbart ikke som om du er gravid. Du tog nødprævention og så fik du din mesntruation efter, så det er meget usansynligt at du er gravid. Nogle gange, så kan nødprævention forstyrre hvornår man får sin næste menstruation, da de har rigtig mange hormoner i. Det kan dog stadig være en god ide at tage en graviditets test hvis du ikke har fået din menstruation om en uges tid, men det bliver nok ikke relevant for dig.
Hvis du har flere spørgsmål eller gerne vil have besvarelsen uddybet, så kan du altid skrive ind igen her eller på vores chat eller ringe ind på 70202266
Mvh Sexlininen
xx 30