Spørgsmål:
Hej Jeg har nogle rejsningsproblemer, men mit problem ligger i at når jeg så har fået rejsning har jeg enormt lav følsomhed. Tit er jeg i tvivl om jeg stadig har rejsning midt i sex. Dette resulterer i at jeg kun en enkel gang er nået til klimax en enkel gang under sex. Er dette noget man skal snakke med lægen om? Alene har jeg ikke problemer med udløsning

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål
Du spørger om det er noget du kan vende med lægen, og det er du selvfølgelig velkommen til hvis du vil, men når du siger at du ikke har problemer med udløsning når du er alene, lyder det som om at det ikke skyldes et helbredsproblem. Det kan være at det skyldes noget psykisk eller en vanesag, det er svært at vide uden lidt mere kontekst i din situation, såsom hvordan følsomheden er når du onanerer og hvad der var anderledes den ene gang du nåede klimaks under sex? Umiddelbart lyder det mere som en opgave for en sexolog end en læge.
Din oplevelse kan have noget med dine onanivaner eller noget psykisk såsom forventninger til præstation. Tit er det sådan, at hvis du stort set kun er vant til at onanere, så har du også vænnet dig til en bestemt måde at opnå udløsning på. At være inde i en skede føles anderledes end at spille den af med en hånd - derfor kan du få den idé at din penis er mindre følsom. Med hånden kan du nemlig trykke kraftigere om din penis end skeden gør det.
Hvis du har mod på det, tror jeg at det ville være en god ide at chatte med os eller ringe ind på 70202266 i hverdage mellem 15-19. Så kan vi gå lidt mere i dybden med det og får det talt i gennem.
Med venlig hilsen Sexlinien