Spørgsmål:
Hvad skal jeg gøre når min kæreste siger hun gerne ville have sex, men hun ved ikke jeg kun holder i sådan 20-30 sekunder på en god dag

Svar:
Hejsa og tak for dit spørgsmål!
Der er virkelig mange unge fyre der døjer med, at føle at de kommer for tidligt. Så først og fremmest er det helt normalt. Som oftest er det noget, der bliver bedre med alderen, helt af sig selv. Men når det står på er det helt normalt, at det er noget der fylder meget, og er noget man bekymrer sig meget om. Derfor er vores bedste råd til dig at snakke med din kæreste om det.
Langt den hyppigste årsag til, at man kommer hurtigt er psykisk. Hvis man er virkelig bange for at det sker, og går med bekymringen selv, så kan det desværre bidrage til at det faktisk sker. På den måde er kroppen bare hammer tarvelig.
Men hvis man får det afmystificeret med sin partner, kan det faktisk hjælpe rigtig meget. Hvis man kan finde ro i at det måske går lidt stærkt, og at det er okay hvis det gør det, så er noget af presset forsvundet, og så kan det faktisk hjælpe.
Vi er sikre på at når din kæreste gerne vil have sex med dig, er det fuldstændig ligemeget hvis du ikke holder så længe som du måske havde ønsket. Sex mellem kærester handler jo især om, at man har lyst til at være intime med hinanden fordi man godt kan lide hinanden. Og så er det med hvor længe du holder jo noget i kan prøve jer ad med. Måske løser problemet sig helt af sig selv, når i har snakket sammen og måske været sammen nogle gange.
Hvis i snakker sammen om det, kan i jo også prøve jer lidt frem. Der er massere af måder man kan forlænge et samleje på, hvis man har problemer med at komme lidt hurtigt. Feks kan man afbryde stimuli på penis, når man kan mærke at det er ved at være. Så kan man kysse, bruge fingrene eller munden for at afveksle lidt. Når der så er ”ro på” igen så kan man begynde at genoptage at penis er involveret i samlejet. Det kan man i princippet fortsætte med igen og igen – og på den måde forlænge samlejet. Der er ingen der siger at penis ikke kan få en pause. Det kan jo bare være rart at være i den gode stemning i længere tid.
Vi håber du kunne bruge svaret til noget
Du er altid meget velkommen til at skrive eller ringe til os på 70 20 22 66
Mvh Sexlinien xx21