Spørgsmål:
Hej Jeg er 17 år og er bekymret for, om jeg har forsnævret forhud. Jeg har aldrig rigtigt kunnet trække forhuden tilbage. Jeg har haft sex én gang, og der gjorde det ondt i starten. Til daglig og ved rejsning gør det ikke ondt, men forhuden føles stram. Jeg synes, det er meget pinligt og tør ikke tale med mine forældre eller læge endnu, så jeg håber, I kan give mig rådgivning om, hvad jeg bør gøre. Venlig hilsen (anonym)

Svar:
Hej med dig
Din beskrivelse kunne nemlig tyde på at du har forhudsforsnævring. Det er en tilstand som er udbredt hos mange unge på din alder og kan meget nemt behandles. Behandlingen er ofte en creme, som du kan få på recept hos din læge.
Vi kan godt forstå, at det kan føles grænseoverskridende for dig at møde op hos din læge, men det er måske også godt at vide, at det er almindeligt hos mange unge drenge og mænd og læger er vant til at behandle det. Du behøver heller ikke at fortælle dine forældre, at du skal til lægen for muligvis at skulle behandles for forhudsforsnævring, hvis du ikke ønsker det. Du kan selv bestille tid hos lægen som 17 årig.
Vi håber, at du bestiller en tid hos din læge. Du er også velkommen til at skrive ind, på chat eller brevkasse, eller ringe til os på 70202266.
Vi har åbent alle hverdag mellem 15-19.
Mvh
Sexlinien xx134
Dreng/Mand på _ år