Spørgsmål:
Hej er 14 år og for noget tid siden begyndt jeg at se porno og syntes det med g streng trusser var fedt så den dag skulle vi ud til nogle bekendte venner og så i den skuffe lå der dem man så på film så jeg tænkte jeg vil gøre det de gjorde på filme dufte til dem røre osv altså det varede kort hver gang det slet 4-5 gange i alt jeg forstod ik hvodan de på film syntes det var fedt så derfor fortsætter jeg for at finde ud af det hvad der var specielt men intet skete så prøvede s sagt flere gange og til sidst stoppede jeg med det og nu bange for de ved det eller det ødelægger vores venskab med dem og det min skyld osv er bange for de har overvågning osv og det har fyldt min hverdag mange måneder nu har sagt lidt til mor med det men ik alt vil gerne stoppe ovetækning og få hverdagen tilbage sidst jeg gjorde det var 29 juni - 18 april og andre gange i år 2024 jeg gør det ik mer og vil ik det mere men mit hoved sidder fast på den tanke hverdag er jeg bange for de ved det plz hjælp dreng 14 år det var porno skyld

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål,
Det er helt normalt, at man kan få en idé fra porno, sin fantasi eller et tredje sted, som viser sig ikke at være så god i virkeligheden, som den var i hovedet. Det er også helt normalt, at komme til at gøre noget, man senere fortryder. Selvom det er grænseoverskridende at kigge i andres skuffer og tage ting derfra ud, så er det også vigtigt at huske, at du ikke har gjort skade på nogle andre mennesker. Du har begået en fejl, og det gør alle mennesker indimellem. Det siger ikke noget dybere om dig som person.
Det lyder også som om, at du fortryder rigtig meget og, og at du ikke har lyst til at gøre det en anden gang. Ligenu virker det til, at du er et sted, hvor du faktisk banker dig selv rigtig meget oven i hovedet med det her, og der kommer en masse bekymringer op. Det er hårdt, at gå med. Derfor er det også rigtig fint, at du har snakket med din mor om det. Hvis overtænkningen ikke stopper, så synes vi, at du skal snakke med din mor om det igen.
Det lader ikke til, at vennene ved, hvad der er sket. Selv hvis det skulle være tilfældet, at de havde overvågning inden i deres eget hjem, så er det formentlig kun noget, man kigger på, hvis der fx skulle være indbrud.
Du skriver også, at du er bange for, at ødelægge venskabet til dem I var på besøg hos. Måske kan du prøve, at vende situationen om, og tænke, om du selv ville opgive et helt venskab for en fejl, den anden part begik? Det sker næsten på et tidspunkt i alle relationer, at nogen begår en fejl.
Vi håber, at dette kunne give dig lidt ro, for det virker som om, at du har følt rigeligt med skyld over denne her situation.
Hvis du har brug for mere sparring, er du velkommen til at ringe eller skrive herind igen på chatten eller telefon 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-19.
De bedste hilsner,
Sexlinien (XX11)