Spørgsmål:
Min kæreste giver mig orgasmer men ikke så ofte som han tror. Jeg kan godt lide at bruge min vejrtrækning og små lyde at at indikere hvordan jeg har det og hvor langt jeg er fra at få en orgasme. Dog kommer problemet da jeg også nogle gange laver “lydene” for at tænde mig selv mere og så kommer det til at lyde som om jeg har fået en orgsame… hvilket jeg ikke har. Kan mærke det fanger mig lidt i en ond cyklus og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Fordi det er jo ikke fordi han ikke giver mig orgasmer og jeg faker konstant, det sker bare en gang i mellem. Og ærgeligt tror jeg ogs lidt jeg gør det bevidst nogle gange fordi jeg måske er lidt ovre det og har givet op på at få en orgasme , fordi syntes det er lidt pineligt at han skal blive ved i for lang tid…så får han nok lidt ondt i armen. Og den pinelighed kan jeg ikke lige håndtere Ved ikke om det er en ting jeg skal fortælle eller om jeg bare skal øve mig i ikke at få det til at lyde sådan eller jeg bare skal sige fuck det så lade de fake komme

Svar:
Hej med dig
Uenigheder og frustrationer i sexlivet er helt normale, og de fleste par oplever dem. Et godt sexliv bygger man sammen, og det handler om at tale åbent om sine behov og følelser. Du skriver, at du nogle gange faker en orgasme. Du gør det, fordi du kan synes, at det er pinligt, at din kæreste skal blive ved, eller fordi han misforstår, når du laver lyde.
Vi synes ikke, du skal stoppe med at lave lyde, fordi det kan være rigtig dejligt under sex og hjælpe dig med at blive mere tændt, som du selv siger. Men det er også vigtigt at tale med din kæreste om det. Næste gang han tror, du har fået orgasme, kan du fortælle ham, at du ikke er der endnu. På den måde kan han forstå bedre, hvordan du har det, og I kan få et bedre sexliv sammen.
Du skriver også, at du er nervøs for, at din kæreste får ondt i hånden, og derfor "giver du op på at få orgasme". Det er helt normalt, at det nogle gange tager længere tid at få orgasme. Nogle gange kan det også være sværere at få orgasme, hvis man tænker for meget på det. Det er også en almindelig bekymring, at din kæreste måske får ondt i hånden. Du kan eventuelt sige til ham, at han kan fortælle dig, hvis han får ondt. Hvis du oplever, at du har det svært ved at få en orgasme, kan du også holde en pause. Husk, at sex ikke nødvendigvis skal følge en fast plan. I kan skifte mellem forskellige måder at gøre det på, og det kan gøre oplevelsen mere afslappet og sjov for jer begge.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, eller i hvert fald fik lidt at tænke over, men du er altid meget velkommen til at kontakte os igen!  Du kan også chatte eller ringe til en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores nummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien