Spørgsmål:
Jeg har en sød kæreste, som rent faktisk behandler mig så godt. Så godt at jeg føler jeg ikke fortjener det. Han har lyst til sex. Og det er kompliceret, fordi da jeg var 10-12 år blev jeg seksuelt voldtaget af min halvstore bror. Jeg har det sindssyg svært på grund af den fortid. Jeg vil gerne have sex med min kæreste, men når vi prøver kommer min halvstore bror ind i mine tanker, som om han tager kontrol over mit liv. Og det er som om at selvom jeg kan føle hvad han [min kæreste] gør, så føler jeg det ikke virkeligt. Jeg vil gerne nyde det, men det er svært.

Svar:
Hej og mange tak for din henvendelse!
Vi kan se at du har haft skrevet til os tidligere med denne problemstilling. Hvis du har overset det gamle svar, kan du finde det via dette link eller søge det frem på vores hjemmeside ved at bruge ID-nummeret 122382. Hvis vi tager fejl, og det ikke var dig der skrev dengang, så beklager vi meget. I så fald må du meget gerne skrive herind igen.
Du må ikke tro, at vi henviser dig til det gamle svar, fordi vi ikke ønsker at rådgive dig videre — det vil vi rigtig gerne, og vi mener at du fortjener al den hjælp du kan få. Vi vil dog ikke have så meget andet at bidrage med i et brevkassesvar, end det som vi skrev i sidste henvendelse.
Derfor vil vi virkelig råde dig til at benytte vores chatrådgivning eller ringe til os på 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19 og vil rigtig gerne hjælpe dig. Vi vil også gerne henvise endnu en gang til Landsforeningen Spor. De har en specialiseret rådgivning som blandt andet har til opgave at hjælpe personer, der oplever senfølger efter seksuelle overgreb. Det tænker vi, kunne være meget relevant for dig.
Vi håber, at du vil gøre brug af nogle af de nævnte rådgivningstilbud.
Alt godt til dig,
Sexlinien, xx140