Spørgsmål:
Jeg vil gerne bolle men kan ikke fordi jer er 14 hvad skal jeg gøre. Jeg bliver hård hele tiden og det er irriterende. Jeg ser også porno og onanerer fordi jeg vil gerne prøve at have sex.

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål, :)
Åha, det er ikke altid nemt, hvis man har vildt meget lyst til at bolle, men man ikke har nogen at gøre det med. Det er dog langt de færreste 14-årige der har prøvet at have sex. Desuden er den seksuelle lavalder 15 år i Danmark, og selv mange 15-årige ville stadig ikke være klar til at dyrke sex. At onanere og se porno er en ganske anden ting end at dyrke sex med en person i virkeligheden. Den sex man ser i porno er f.eks. ofte slet ikke den slags sex folk har i virkeligheden. I fantasien, og når man er liderlig, er det nemt at forestille sig at det bedste bare ville være hvis man kunne have sex nu og her. I realiteten er sex som regel godt når man føler sig tryg med sexpartneren, og kan tale om det sammen.
De er helt normalt at føle sig så liderlig at man er ved at eksplodere, men vi kan desværre ikke hjælpe dig med at finde en af at have sex med. Det er også helt naturligt at man ofte bliver hård, og nærmest ikke kan kontrollere det. Det er fordi hormonerne farer rundt i kroppen, når man er i puberteten.
Hvem ved, måske går der ikke længe, før du møder en du synes er lidt sød, og så kan det være at kys og kærtegn kan udvikle sig til noget mere seksuelt hen ad vejen. Nogle unge mennesker vælger også at dyrke sex for første gang med en god ven. Det kan man også sagtens. Det vigtigste er at man er tryg, og at den man skal have sex med også er tryg. Så kan man gå på opdagelse sammen.
Vi håber du kunne bruge svaret, også selvom vi ikke kunne give dig et direkte svar på dit spørgsmål.
Du er altid velkommen til at skrive igen, chatte med os eller ringe til os på telefonnummer 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien