Spørgsmål:
Hej Brevkasse Jeg er en ung pige der onanerer i moderate mængder. Og det har jeg det egentlig ikke mærkeligt over. Men jeg har på et tidpunkt også forsøgt mig med at onanere med en gulerod, og det var måske spændende i øjeblikket, men nu væmmes jeg måske lidt ved mig selv. Det jeg har det mærkeligst med er at jeg aldrig har sagt det til nogen, men det ville også være mærkeligt at sige det. Ikke fordi jeg vil have nogen siger noget til det. Bare så jeg ikke bar på det alene.

Svar:
Hej med dig. Tak for dit spørgsmål og tanker.
Det lyder som om, det er noget der har fyldt for dig i et stykke tid. Sejt at du har taget dig mod til at skrive det til os, hvis det har fyldt i dig.
Det er helt almindeligt at onanere og at udforske sin seksualitet og nydelse på forskellige måder. Det er der rigtig mange mennesker, som gør. Nogle onanerer flere gange om dagen, andre et par gange om ugen, måneden eller året. Nogle onanerer ikke. Alle ting er helt okay. Onani kan bl.a. være en måde at lære sig selv og sin krop at kende på, og det kan være rigtig sjovt og føles dejligt.
Når man udforsker sin krop og nydelse gennem onani, kan man sagtens prøve sig frem med ting/redskaber. Du er derfor ikke alene om at have onaneret med en gulerod. Og der er helt sikkert andre, som kan relatere til det eller som også har prøvet lignende. Hvad er det, du væmmes ved, når du tænker tilbage på det? Og er det noget, du gerne vil tale om med andre, f.eks. dine venner eller andre? Det er i hvert fald helt op til dig om du har lyst til at dele det med andre eller ej.
Vi får også lyst til at sige, at hvis du syntes det føltes dejligt at onanere med andre ting end dine fingre, kan det være smart at bruge sexlegetøj, da det er designet til det formål. Er det noget, du har overvejet?
Her til sidst får vi lyst til at sige, at det er helt normalt at udforske sin seksualitet og nydelse og at være nysgerrig på den ved at prøve forskellige ting af. Vi håber at det er rart at høre en ekstra gang, og at du har kunnet bruge vores svar til noget. Du er altid velkommen til at ringe eller skrive herind igen, hvis du får lyst til det. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15-19. Vores telefon nr. er: 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien