Spørgsmål:
Jeg er jomfru, og selvom det ikke er noget jeg skammer mig over, så føler jeg mig virkelig klar til at have sex. Der er bare det stressende at jeg aldrig har haft en kæreste og det er dels fordi jeg lider af voldsom angst og jeg har haft depression i mange år. Derfor har jeg ikke haft muligheden for at komme tæt på mennesker. Jeg har flere gange overvejet at tage i byen og finde en tilfældig fyr, bare så jeg kan få det overstået. Men jeg tror jeg ville blive alt for angst i en sådan situation. Fornyligt har jeg også snakket med en af mine italienske venner fra vores yoga hold, der lider af integration, om alt dette, og han åbnede op til mig og erkendte han har en stor crush på mig og vil med glæde tilbyde at øve ekstra yoga øvelser give massage sex til mig. Jeg vil ønske bare så jeg kunne få det ud af verden og stoppe med at "frygte" den del af relationen med nye mennesker jeg møder, og dermed måske have nemmere ved at gå længere end venskabelige relationer. Den sidste måned tid har jeg haft massage aftaler hos ham cam 4-5 timer om ugen nu. Vi har gjort det meget afslappet. Har sørget at tage pænt tøj på og så lidt som muligt så vi ikke spilder tid. Ellers har jeg fået lov at bade hjemme hos ham og har ikke noget imod han ser mig så godt som nøgen men han masser mig. Det gør at jeg føler mig tryg og tilbyder at sutte ham så han kan slappe af også efter lidt tid. Jeg har på den ene side virkelig har lyst til at sige ja til tilbuddet, da jeg stoler på ham, og ved han kender mig og min situation. Endnu mere fordi han har fortalt mig om sine følelser Men på den anden side, så frygter jeg også, hvad der kan ske med vores venskab bagefter. Så er det en dårlig idé at sige ja til hans tilbud om at have sex, bare så jeg kan få det overstået?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
Det lyder til, at du har skabt en tryg og god relation til din ven. Det lyder også til at du nyder den relation, men er i tvivl, om hvorvidt du skal lade den seksuelle del af jeres relation udfolde sig. Kort sagt kan det være en rar oplevelse at udforske sin seksualitet sammen med en, som man føler sig tryg sammen med og respekteret af. Men når det er sagt, er det næsten aldrig en god ide at have sex med en for at ”få det overstået”.
Du skriver, at du er bange for, at en seksuel relation vil påvirke jeres venskab. Du kan aldrig på forhånd vide, hvad der vil komme til at ske med jeres venskab. Men det lyder til, at jeres relation allerede har en seksuel karakter – med massage, samtaler om sex, blowjob mm. Derfor kan du tænke over, om at lade den seksuel undertone i jeres relation udfolde sig, vil gøre en stor forskel.
I kan starte med at nærme jer hinanden lidt ad gangen, og husk at I altid kan sætte en ny grænse i jeres relation, og den grænse kan også rykkes tilbage. Det vil sige, bare fordi I har sex en gang, betyder det ikke, at I ikke kan trække det tilbage.
Om du vil have sex med din ven eller ej, er dit valgt. Du kan være nysgerrig på, hvad din tvivl handler om. For at gøre det mere overskueligt kan du evt. lave en liste over, hvorfor du har lyst/ ikke lyst til at have sex med ham, og i sidste ende er det en god ide at stole på din mavefornemmelse.
Vi håber, at du kan bruge svaret til noget. Du er altid velkommen til at kontakte os på sexlinien tlf.: 70202266 eller på vores chat.
Vi har åbent alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien