Spørgsmål:
Hej. Jeg er en pige på snart 23 år. Jeg aldrig haft en kæreste før hvilket også gør jeg heller ikke har haft sex, men nu har jeg endelig fundet en sød fyr på mit arbejde. Men jeg er lidt nervøs/bange, fordi når vi har sex, vil han gerne have at vi laver cowgirl stillingen, så kan de på mig og røre min bryster samtidig men jeg føler bare ikke jeg kan finde ud af det og ikke komme i en rigtig rytme, jeg synes den virker svær og tungt det gør mig ret nervøs, men også bange for om han måske kunne finde på at vælge mig fra pga det.

Svar:
Hejsa!
Mange tak for dit spørgsmål.
Hvor er det skønt at du har mødt en sød fyr!
Det må føles være helt vildt spændende og lidt nervepirrende.
Cowgirl stillingen, kan være en stilling, der for mange kan være lidt intimiderende af flere grunde. Først og fremmest fordi den ofte kræver lidt øvelse og tilvending, før den fungerer – hvilket er helt og aldeles normalt. Det kan også handle om, at man kan føle sig lidt til skue. Både i forhold til sin krop, men også det med at skulle gøre det ”rigtigt” for den anden, samtidig med at de kigger på.
Uanset hvad, skal du vide at det er helt normalt at den stilling, kan være en af dem der lige kræver lidt arbejde før det bliver helt godt og nydelsesfuldt. Der er mange bolde i spil når man både skal lære at bevæge sig på en ny måde, og samtidig holde penis i underlivet  – samtidig med at det også skal føles rart. Af den grund, er der heller ikke én rigtig måde at gøre det på. Cowgirl stillingen kan variere meget i forhold til hvad der føles rart. Nogen bevæger sig feks. mest op og ned, mens det for andre føles rarest at man nærmere glider frem og tilbage oven på den anden. Dette oplever mange samtidig kan stimulere klitoris, hvilket betyder nydelse for dig. Nogen kan også bedst lide at lave stillingen bagfra. Man kan også overveje at lave cowgirl på enten fødderne, lidt alla en 'frø', eller på knæene. Der er nogen der finder det ene lettere end det andet. Mulighederne er mange.
Sex er kejtet, kikset og eksperimenterede uanset om man er ny i sex, eller garvet. Det der gør sex sjovt, er at man tør prøve sig frem og lege med det. Du er på vej ind i verdens hvor du skal lære en masse om, hvad der er fedt for dig, så hvis du kan, så prøv at nyd processen, som det er, og så grin lidt af det. I stedet for at bekymre dig så meget over, om du er god nok. Det er du helt sikkert! :)
Et råd herfra vil være at turde italesætte din usikkerhed over for din kæreste, så han kan spille en positiv rolle i din udvikling. Hvis han er en sød fyr, som det jo lyder til at han er, så overvejer han nok ikke at gå fra dig, fordi du føler dig udfordret af en sexstilling, men er derimod interesseret i, at i to sammen, skal få det til at fungere.
Vi håber, at du fik afklaring på dit spørgsmål.
Hvis du har brug for at tale mere, er du meget velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Hilsen,
Sexlinien, XX29