Spørgsmål:
Halløj! Jeg har gennem længere tid nu døjet med problemer på penis, været til egen læge en 4-5 gange, og hudlæge en enkelt gang. Problemet består i at jeg har en form for udslæt eller det nok mere over i noget svampelignende under foruden når jeg enten har svedt, gået i fugtigt tøj pga regn, når jeg har onaneret eller ikke været i bad mere end et døgns tid. Det har medført en stor form for usikkerhed da det jo ikke ser specielt hygiejnisk ud, smitter det, kommer det hvis jeg får suttet pik osv, så det har afholdt mig fra at være intim i lang tid nu. Jeg har selv søgt nettet tørt for mulige ting det kunne være og mere og mere fået mig over i retningen af “lichen sclerosus” selvom egen læge og hudlægen ikke mener at det er tilfældet. Så mit spørgsmål er egentligt bare hvad i tænker det kunne være og hvad jeg burde gøre for at få det udbedret. Findes der gynækologer til mænd også eller hvad burde jeg kontakte

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Vi kan desværre ikke give dig et præcist svar på, hvad det kan være. Du nævner ikke, om du har andre symptomer, som svie og kløe, ud over udslæt eller hvor længe det har stået på. Det kan være tale om en almindelig irritation, en form for bakteriel eller svampeinfektion eller noget andet.
Det kan være meget frusterende, hvis lægen ikke kan give dig et klart svar på, hvad det som du oplever, kan skyldes. Du kan overveje at kontakte din egen læge igen for at få besvaret dine spørgsmål, om bl.a. du kan smitte. Du kan også vælge at konsultere en anden læge. Du kan frit vælge mellem forskellige læger, men det kræver, at de har åbent for at tage imod nye patienter. En mulighed kan også være at bede om en henvisning til en urolog, som kan ses som en slags gynækolog for mænd.
Vi håber at dette kan hjælpe dig videre. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage mellem 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx134
Dreng/Mand på _ år