Spørgsmål:
Jeg gav min kæreste et hand job i går, og kom direkte hjem efterfølgende og tog et bad hvorved jeg vaskede mig selv ved skeden uden at have vasket hænder først. Jeg er nu bekymret for om jeg kan have haft sperm på mine hænder som er kommet op i mig i forbindelse med mit bad hvor jeg vaskede min skede. Ville det være en ide at tage en fortrydelsespille for en sikkerhedsskyld eller overtænker jeg situationen??

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Vi synes ikke du skal være bekymret for graviditet. Når sædcellerne er ude af kroppen, kan de kun overleve i nogle minutter. Aller højest ca 30 min. Men uanset hvor lang tid der er gået fra handjobbet, til du kom hjem i bad, er risikoen for at du er blevet gravid nærmest 0. Chancen for at der er noget sæd der har overlevet turen hjem på dine hænder er meget meget lille. Og når du har været i bad og har vasket dig, bliver chancen bare endnu mindre. Vi synes derfor ikke det er nødvendigt at tage en fortrydelsespille i din situation :)
Vi håber du kunne bruge svaret til noget!
Du er også altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66.
Mvh Sexlinien xx21