Spørgsmål:
Hejsa, Mig og min kæreste oplever relativt ofte at kondomet springer når vi har sex, og mit forbrug af nødprævention er derfor ikke helt godt. Vi har derfor talt om andre præventions former der kunne være bedre for os, og det der lyder bedst er spiral. Men kræver det recept? Og er det virkelig den bedste/eneste løsning

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Hvis du ønsker at få en spiral, skal du henvende dig til din læge eller en præventionsklinik. Ved en underlivsundersøgelse finder lægen ud af, om spiral er en god præventionsmetode for dig.
Der findes også andre muligheder for prævention. Det kan bl.a. være p-piller, mini-piller, pessar, p-stav mm. Du kan finde mere information om de forskellige præventionsformer her
Vi vil anbefale dig at tage kontakt til din læge og få en snak om, hvilken præventionsform, der vil være god for dig. Du er også velkommen til at ringe til os for en uddybende samtale om, hvordan de forskellige præventionsformer fungerer.
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19 på chat, brevkasse og telefon 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien