Spørgsmål:
Når jeg onanerer er det jo ved at gnubbe min klit med fingerne eller og også gnider jeg mig op af en pude eller dyne eller armlæn eller noget til jeg får det dejligt. Jeg har aldrig haft noget i hullet men kan jo ikke rigtig forstille mig at man kan få det dejligt bare af det. Jeg håber jo det ikke vare så længe før jeg skal gøre noget med en dreng. Betyder det så at jeg skal stimulere min klit med fingerne mens jeg blir bollet for at få noget ud af det? Kan man overhodet komme til det? Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål men har jo ikke prøvet noget endnu og ved jo ikk hvordan det vil blive men vil jo også godt være lidt foreberedt.

Svar:
Hej med dig
Det er et godt spørgsmål du stiller.
Klitorisorgasme er den mest almindelige form for orgasme for mange piger og kvinder. Det er svært for mange kvinder og piger at få en orgasme, hvis de ikke bliver rørt på klitoris samtidig med at de har sex i skeden. Så ja, du har ret. Stimulering af klitoris kan for mange være en vigtig del, hvis man gerne vil opleve orgasme som kvinde. Du kan enten selv røre ved din klitoris eller bede din partner om at gøre det, når du har samleje med en partner.
Du kan læse mere om klitoris her på Sexliniens hjemmeside.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon på 70 20 22 66.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX134