Spørgsmål:
det kilder altid i mit underliv når jeg tænker på sex jeg kom engang til at se noget porno men det er bare så lækkert at se på mærkeligt nok er jeg en pige men jeg kan bedst lide at kigge på skeden eller bryster mit spørgsmål er: Er det mærkeligt jeg elsker porno og glæder mig til sex som 11 årig

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
Det kan være meget forskelligt, hvornår man begynder at opleve lyst eller nysgerrighed ift sex. For de fleste starter det i pubertetsårene, så derfor er der ikke noget mærkeligt ved at du oplever, det du gør.
Dog er det vigtigt at vide, at porno kan være med til at forvrænge ens billede af, hvad sex er. Porno kan mest sammenlignes med seksuelle fantasier, hvor mænd som oftest er beskueren. Derfor kan det ikke helt sammenlignes med virkeligheden.
Nysgerrighed er godt, og det er også godt at du dyrker den. Og porno kan være fint til at få stillet den. Men husk at porno er fiktion, fantasi og skuespil.
Hvis du gerne vil tale mere om emnet, er du meget velkommen til at skrive til os på Sexlinien, enten via brevkassen eller vores chat, eller ringe til os på 70202266, hvor vi har åbent alle hverdage kl. 15-19.
Mvh Sexlinien xx136