Spørgsmål:
Er det normalt at min mand ligger og onanerer ved siden af mig i sengen, mens hans lyst til samleje med mig ikke er stor.

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål. Man kan sagtens have et forhold, hvor den ene ligger i sengen og onanerer ved siden af den anden engang imellem. Vi bliver nysgerrige på, hvordan du har det, når det sker. Er du en del af det, selvom du ikke er med til det fysisk? Er det noget, I har snakket om? Og hvordan får det dig til at føle? Du skriver også, at hans lyst til samleje med dig, ikke er særlig stor. Det kan være helt normalt, at man gerne vil onanere, men ikke har lyst til sex med andre. Men igen tænker vi over, hvordan det mon får dig til at føle? Det der i virkeligheden betyder noget er, at I begge to har det godt i jeres forhold. Kan I kan snakke ærligt sammen, også om det der er sårbart? Går du og er ked at det og føler dig afvist? Er I tilfredsstillede seksuelt? Så er det i virkeligheden mindre vigtigt, hvad der er ”normalt”, og hvad andre par gør. Hvis du gerne vil have mere sex med ham, så kan du spørge ham, hvordan han godt kunne tænke sig, at I havde sex. Eller om du kan være en del af hans onani. Du kan også spørge ham, hvad det er der gør, at han er glad for at onanere men ikke så interesseret i sex. Hvis du opdager, at du er ked af jeres seksuelle situation, så kan det være en god ide, at dele de følelser det giver dig med ham. Det er slet ikke sikkert, at han er klar over, hvis det gør dig ked af det.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Du er velkommen til at skrive herind igen på chatten, eller ringe til os på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien