Spørgsmål:
Jeg tror jeg er afhængig af hjemmesider, hvor man betaler for sextjenester (Sexlinien har fjernet sidenavnet). Jeg har en kæreste som jeg elsker rigtigt meget og vi har virkelig god sex. Alligevel kan jeg ikke lade være med at bruge de her tjenester hvor man betaler for indhold. Det er super dumt og jeg har brugt mange penge efterhånden. Jeg vil vildt gerne stoppe men jeg kan ikke. Har i nogle råd?

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål.
Afhængighed kan være rigtig svært, og det er derfor også rigtig sejt du er bevidst om det og skriver ind. Der er lidt forskellige råd som også afhænger af hvordan din situation er, mere konkret.
Økonomisk, kunne du sætte dig selv et fast budget du må bruge om måneden og på den måde måske styre dit forbrug bedre?
Men du skriver også at det er dumt og at du godt kunne tænke dig at stoppe helt.
Du kunne forsøge at tale med din kæreste om det, måske kan I sammen udforske nogle af de ting som gør det interessant for dig at opsøge onlineindholdet. Hvis du oplever din afhængighed som lidelsesfuld, vil vi anbefale at du søger læge og eventuelt får henvisning til en psykolog, som kan hjælpe med at ændre dit fokus.
Vi håber du kan bruge svaret her, ellers er du også altid velkommen til at ringe til os på 70202266 alle hverdage 15-19.
Kh
Sexlinien