Spørgsmål:
Hej Brevkassen Jeg har en veninde, som altid har haft let ved det med fyre. Hun har været sammen med rigtig mange nok omkring 20. Sådan har det ikke været for mig. Jeg har det ikke, så let med fyre, og jeg har kun været sammen med to. Hun ved, jeg er ked af, at det ikke er så let. Her den anden dag drillede hun mig med det, og kaldte mig for gammel jomfru. Jeg blev helt mundlam og fik ikke svaret igen…. Heldigvis var der ikke andre, men det kunne der sagtens have været, og så vil det havet været endnu værre. Hun er typen, der kan sige de mærkeligste ting. Så hvordan kan man svare igen på sådan den kommentar. Jeg tænker bare med en enkelt sætning? Jeg synes, hun var rigtig grov faktisk.

Svar:
Hej
Det lyder som en ubehagelig oplevelse. Det virker som om at du har været så modig at dele noget sårbart omkring dig selv, og som hun desværre udnytter til at bruge imod dig. Derfor giver det også god mening, at du blev chokeret, da du fik dine grænser overskredet. Vi har ikke noget godt comeback svar, men det kan være en god idé at fortælle hende om din oplevelse af situationen og hvor ked af det du blev. Det er vigtigt at beholde den på egen banehalvdel, så du ikke fordømmer hende, da det trods alt kan gøre situationen værre.
Det virker dog også som om at det er svært for dig med fyrene. Hvis du har lyst, vil vi meget gerne snakke med dig omkring det. Du kan ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19 på telefon: 70 20 22 66.
De bedste hilsener
Sexlinien XX22