Spørgsmål:
Hej jeg er så forvirret og svaner et konkret svar Jeg har være sammen med min kæreste 2 gange med udløsning op til ægløsning d 21 og 23 oktober og ægløsning d 24 jeg føler mig gravid har så mange tegn på det men får en negativ test jeg begyndt at bløde lyserødt 3 dage før forventede menstiotion og i dag hvor hvor jeg skulle have det er jeg begyndt at bløde men det er ikke meget og det virker som om det snart vil stoppe igen. Vi ønsker virkelig at blive gravid hvad gør jeg eller vi forkert kan du hjælpe mig

Svar:
Hej!
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder som om, at I gør det helt rigtige i forhold til at blive gravid. Da det stadig er meget tidligt i en eventuel graviditet, er det ikke sikkert, at graviditetstesten kan måle det endnu. Vi anbefaler, at man tager en graviditetstest på den dag, hvor man skulle have haft sin menstruation normalt.
Hvis du er gravid, kan blødningen også være et tegn på netop dette. Nogle kvinder oplever at få en lille blødning, når ægget sætter sig fast på livmoderen.
Er I stadig i tvivl om graviditet, kan du også få lægen til at tage en blodprøve for at be- eller afkræfte graviditeten.
Hvis I har et ønske om graviditet, og det ikke er lykkedes med regelmæssig sex gennem et år, så kan i kontakte jeres læge. Jeres læge vil så henvise jer til udredning for jeres fertilitet.
Vi håber, at det var svar nok på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os på 70202266. Vi har åbent alle dage mellem 15 og 19.
Hilsen Sexlinien