Spørgsmål:
Hej, Kan man få en kønssygdom, ved at røre en kondom man lige har brugt og vaske penishovedet lige efter? Har kun haft beskyttet sex men er begyndt at få symptomer, som svie og udflåd, efter det som jeg har skrevet.

Svar:
Hej med dig
Ud fra hvad du fortæller, er risikoen for at få sexsygdom ikke særlig stor, men det vil ikke være umuligt. For at få et pålideligt svar, vil den bedste løsning være at blive testet for sexsygdomme. Udover hos din egen læge, kan du bliver testet i forskellige klinikker landet over. Du kan se oversigten over, hvor du kan blive testet her.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage mellem 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien