Spørgsmål:
Hej jeg har nogle virkelige underlige følelser for tiden. Det er alt sammen lidt pinligt. Men kort sagt så har jeg haft en kort seksuel relation for et år siden med en mand der var tyve år ældre end mig. Det er virkelig svært for mig at finde hoved og hale i fordi efter vores første gang så følte jeg mig totalt opslugt i ham. Jeg fandt ud af alt hvad jeg kunne af ham og hans liv. Han er så interessant men mest af alt så behandlede han mig som jeg aldrig var blevet før. Han så på mig som om jeg var den mest spændende ting nogensinde og roste mig konstant. Vores kontakt stoppede da han slettede sin profil på den hjemmeside vi havde mødt hinanden. Men fordi han havde videoer af vores sex skrev jeg til ham på insta hvor vi snakkede lidt hvor det både lød som om han ville fortsætte men efterlod mig til sidst på læst. Siden da har jeg haft svingende følelser omkring fra savn til afsky og kvalme. Jeg har hadet mig selv for det. Og så pludselig efter et stykke tid så blusser den der frygtelig følelse af manisk beundring op i mig igen. Det er svært at forklare. Jeg tænker på at opsøge ham, skrive til ham, tage til hans by og håbe at se ham. Men jeg tænker ikke der er nogen måde at komme tilbage vel? Jeg vil gerne være hans kæreste selv om jeg ved det ikke er muligt. Jeg bliver ved med at håbe jeg en dag kan møde ham igen.

Svar:
Hej med dig
Det lyder som en svær og forvirrende situation du er havnet i. Først vil vi sige, at det er almindeligt at dine følelser omkring ham svinger. Det er også almindeligt, at du bliver skræmt over den ”maniske beundring” som du føler. Det lyder til, at du har meget store følelser for ham, men samtidig er såret over den måde, jeres relation har udviklet sig på. De to modstridende følelser kan være med til, at du oplever din beundring som både manisk og frygtelig, fordi I både har haft smukke øjeblikke, og fordi han afsluttede jeres kontakt så brat, som du beskriver.
Du skriver, at du ved, at du vil være kærester med ham. Det viser, hvor glad du er for ham, og det er vigtigt, at du er bevidst om det. Når man er forelsket i et menneske, er det helt normalt at få lyst til at vide alt om dem og måske endda tage til deres by for at se dem. Men det betyder ikke, at det er det rigtige for dig. Det er ikke en god ide at møde op i hans by, selvom det kan virke sådan på baggrund af de følelser du har for ham.
Det kan være meget problematisk at begynde/fortsætte den relation, som du beskriver. Både pga. den ulige emotionelle investering men ikke mindst på grund af jeres store aldersforskel. Når han jo også er så meget ældre end dig, er der et større ansvar hos ham til at passe på dig - og det lyder ikke til, at han har været særlig god til det. Det er ikke ulovligt, at være sammen med en på 16 år, når man er 36, men det er ikke en god ide på grund af den store forskel i, hvor i livet I er.
Derudover er det ulovligt at han er i besiddelse af jeres sexvideoer. Det kan være strafbart at optage, dele eller opbevare billeder/videoer af seksuel eller pornografisk karakter, hvis personen på materialet er under 18 år – uanset om personen har givet lov til det eller ej.
Til sidst vil vi tilføje, at sådanne oplevelser kan være kævende og kan efterlade dybe spor i en. Det er vigtigt, at du snakker med nogen om det. Det kan være nogen du stoler på, en ven, et familiemedlem eller os her på Sexlinien. Du kan ringe ringe til os på alle hverdage mellem 15-19 på 70 20 22 66. Du kan også chatte med os.
De bedste hilsner
Sexlinien