Spørgsmål:
Jeg er blevet kæreste med en pige og det er meget hedt mellem os. Hun er supersød, det er ikke det, men engang imellem synes jeg måske det er lidt for hedt. Altså forstået på den måde at når man er kærester skal man jo ogs lave en masse andre sjove ting sammen. Altså hvis det er noget der skal vare ved. Jeg har også engang imellem de bedste planer om at i dag skal vi altså lave det og det men det ender tit med at vi kun har været sammen kort tid på værelset så griber vi ud efter hinandens skede og så kører det. Tror vi begge to har et stort behov og vi er lige gode om det. Tænker på om ikke det går lige lovlig meget op i sex selv om jeg godt ved det er almindeligt med et stort behov når man er teenager. Ved godt jeg har lisså meget skyld i det. Hvad tænker i?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål.
Det lyder som et godt problem at have, når det er lidt for hedt i forholdet, og det er et noget helt almindeligt, især når man er ung eller i et nyt forhold. Men det skal selvfølgelig ikke være noget, som skal gå jer på eller forhindre jer i andre aktiviteter i også har lyst til. Du kan prøve at tage en snak med din kæreste og f.eks. sige:
"Jeg kan rigtig godt lide dig og det her er ikke fordi jeg ikke har lyst til at have sex, men jeg vil også gerne lave nogle andre cute ting i dag. Hvad syntes du om det?"
Noget andet i kan gøre, er at lægge jeres planer uden for hjemmet. Så i stedet for at være hjemme og se film kan i tage biografen, i kan tage ud og spise i stedet for at lave mad derhjemme eller i kan planlægge at mødes offentlige steder hvor i ikke kan være ligeså intime. På den måde kan i have nogle cute dates, uden det øjeblikkeligt bliver til sex.
Hvis du har nogle andre spørgsmål eller gerne vil have noget ved besvarelsen uddybet, så skal du altid bare skrive ind herind igen på brevkassen, på vores chat eller ringe ind på 70202266.
Mvh Sexlinien