Spørgsmål:
Jeg er en dreng på 13 år, som har oplevet noget som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Jeg har været på sommerferie med mine forælde og lillebror i sommerhus, sammen med min onkel og tante og kusiner Der var en pool i sommerhuset og når vi skulle bade var de voksne ligeglade med at klæde om selv om de andre kunne se dem nøgne. Selvom man kunne se at min onkel nogle gange havde lidt stiv pik, var de ligeglade. Er det normalt? En aften vågnede jeg sent og skulle tisse, og da jeg gik ud på badeværelset kunne se jeg at både min far og min onkel sad nøgne på poolkanten og de havde begge stiv pik og både min mor og tante var nøgne i poolen. Har de bollet? eller hvorfor har de haft stiv pik? Skal jeg snakke med dem om det?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Den oplevelse du beskriver lyder som noget der godt kunne være med til at skabe en forvirring, og det er helt normalt at der dukker en masse spørgsmål op hos dig.
Det kan være forskelligt hvordan man har det med nøgenheden. Nogle synes det er helt naturligt og tænker ikke nærmere over at skifte tøj og bade nøgne i selskab med andre, hvor det for nogen kan føles mere grænseoverskridende.
Det lyder til at dine forældre og onkel og tante har det som jeg beskrev først.
I forhold til hvad du selv skal gøre, så kan det være godt at snakke med dine forældre om det. Særligt fordi det har sat gang i en masse tanker hos dig.
Som du sikkert godt ved allerede, så kan vi ikke vide hvad der helt præcist er sket, ud fra det du fortæller. Derfor tænker vi at det vil være godt at åbne samtalen med dine forældre.
Det kunne f.eks. være noget i retningen af:
”Jeg er lidt forvirret over hvad der skete i sommerhuset, jeg så jer sidde ved poolen om natten. Hvordan kan det være i var nøgne?”
Det kunne også være noget helt andet som du selv formulerer.
Vi håber du kunne bruge vores svar, pøj pøj med det! Du er altid velkommen til at skrive til os på chatten eller ringe til os på 70202266. Vi har åbnet hverdag mellem kl. 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien
Xx 27