Spørgsmål:
Hej Jeg er en fyr på 20 år og træner meget. Jeg har en kvindelig træningsmakker. Når jeg træner får jeg altid våde underbukser, uden at den bliver stiv. Det ligner præsperm. Jeg træner meget hårdt, men er i tvivl om det er pga hende jeg træner med, at jeg bliver våd eller om det er træningen. Jeg har en kæreste som jeg har det godt med, men er bare i tvivl om hvad drypperiet skyldes? Vil også sige hende jeg træner med, ser godt ud.

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål! :)
Vi kan naturligvis ikke med sikkerhed konkluderer hvad din våde underbukser skyldes, men vi har et par bud. Er der mon mulighed for at det blot er sved? Det er jo ganske naturligt også at svede på kønsdelene når man træner, da vi har rigtig mange svedkirtler lige netop der. Præsperm vil som regel komme i forbindelse med at man er opstemt, og man kan naturligvis godt være opstemt uden at have erektion, det ses dog sjældent at præsperm bare kommer ud af det blå, altså uden at man føler sig seksuelt opstemt. Af den grund, er det derfor en god idé at du bliver testet for sexsygdomme, i hvert fald hvis der er bare en lille risiko for at du kunne være smittet. Både klamydia og gonnoré kan give udflåd fra urinrøret - også kaldet en dryppert.
Vi håber du har fået svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også komme i direkte kontakt med en rådgiver, enten via vores chat eller telefon. Vores nummer er: 70 20 22 66.
De bedste hilsener fra Sexlinien