Spørgsmål:
Hej Når jeg har sex gør det tit ondt og føles lidt som om at jeg er ved at få indvendige brændemærker. Jeg er våd og tændt så har svært ved at se hvad problemet er. Jeg har også overvejet om det kunne være kondomer som var problemmet, men det er det ikke. Ville det være en god idé at tage til lægen?

Svar:
Hej
Det lyder rigtig ubehageligt. Hvis du har latexallergi, kan kondomerne godt være problemet. Smerterne kan dog også være udtryk for andre ting, så vi kan ikke med sikkerhed fortælle dig, hvad det skyldes. Som du selv foreslår, kan det derfor være en god ide at tage til lægen, der kan undersøge det og eventuelt henvise dig videre til en gynækolog.
Vi håber, at svaret her er en hjælp. Ellers kan du chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl. 15-19.
Mvh
Sexlinien, XX101