Spørgsmål:
Hejsa. Min kæreste og jeg skriver her ind fordi vi har lidt troubles med sex. Min kæreste siger hun ikke rigtig så tit kan føle noget når jeg er inde i hende. Jeg er forresten omkring de 16,5cm i længde. Er der noget vi kan gøre eller nogle positioner der er bedre end andre til at føle sexen? Noget der kan gøre det bedre og mere nydeligt for hende? Hun er heller ikke så erfaren med sex i det hele taget og kender ikke mega godt sin underliv. Hun er heller ikke særlig godt til at røre ved sig selv siger hun. What to do?

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest lyder det som om, dig og din kæreste har en ærlig samtale omkring jeres sexliv, og det er jo rigtig dejligt.
Hvor meget kvinder og piger mærker under sex kommer an på flere forskellige ting.
Det har sjældent noget at gøre med længden eller størrelsen på penis, hvor meget man kan mærke under sex. Det skyldes blandt andet, at kvinder er mere følsomme uden på klitoris end inde i skeden.
Derfor kunne det være en ide at prøve at have lidt mere fokus på hendes klitoris, når i har sex. Det kan fx være, at du eller hun kan røre ved den, både mens du har penis oppe i hende eller uden at penis er oppe i hende. Det er der mange kvinder, der synes er rart. I kan fx røre ved klitoris med fingrene, munden eller bruge en vibrator. Det kan også være rart at bruge spyt eller glidecreme, når man rører ved klitoris eller kønsorganerne generelt.
Det er meget forskelligt for kvinder hvilke stillinger, der er rarest, eller giver mest følsomhed, men der er ikke nogen stillinger, der er bedst for alle. Derfor kan i prøve jer frem og finde ud af, hvilke stillinger i bedst kan lide.
Det kan også spille en rolle, hvor liderlig og våd kvinden er, når penis kommer op i hende. Derfor kan i prøve at have lidt længere forspil, inden i putter penis op. Her kan i fx kysse, nusse, give hinanden oralsex eller røre ved hinanden med hænderne.
Du skriver også, at hun ikke ”er så god til at røre ved sig selv”. Det kan være nemmere at vide, hvad man synes, er rart med en partner, hvis man kender sin egen krop godt. Derfor kan hun jo prøve, at undersøge de ting selv, men det lyder også som om, at i har et forhold, hvor i godt kan undersøge de ting sammen også.
Det er rigtig godt, at du er nysgerrig på din kærestes krop, så brug den nysgerrighed, når i har sex. Prøv forskellige ting af og snak om, hvordan det føles. Så skal i nok finde ud af, hvordan sex fungerer bedst for jer begge to.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen eller via vores chat eller telefonrådgivning.
De bedste hilsner Sexlinien