Spørgsmål:
Jeg er en kvinde på 29. Jeg har i perioder svært ved at få en orgasme ved at onanere. Problemet er, at jeg virkelig har et stort behov for de her orgasmer, men det kan tage 3-4 timer. Jeg ønsker det så meget, at jeg ikke stopper igen, før jeg opnår orgasme. Men jeg har ondt i håndleddet, jeg får ondt på klitroris, jeg kamp sveder. Det er så frustrerende. Hvad kan jeg gøre, for at det bliver lidt hurtigere overstået???

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
3-4 timer er længe, så vi kan godt forstå du både bliver øm i klitoris og håndledene! En orgasme kan for mange ikke blot give stor nydelse, men også afspænde kroppen og give lidt ro i hovedet, så sådan en orgasme kan være virkelig tiltrængt! Problemet er at når du fortsætter så længe at du bliver øm i klitoris, så kan det tage noget tid før klitoris igen er klar til stimulering, og noget af følsomheden kan blive formindsket for en stund (aldrig permanent dog!).
Jagten på en orgasme kan nogle gange gøre at man bliver så fokuseret på at få den, at det nærmest kan blive endnu mere svært. Nogle former for medicin kan gøre det svært at få orgasme - blandt andet antidepressiv medicin, så hvis du f.eks. tager det kan det være en grund til at orgasmen er længe om at komme. Det ved vi selvfølgelig ikke om du gør, men det er en information vi tænkte var væsentlig at give hvis du nu gør.
Hvis du ikke har prøvet det før, så kunne en vibrator måske være en mulighed! Rigtig mange har glæde af at bruge en såkaldt lufttryks-vibrator. Det er en vibrator der i stedet for at berøre klitoris direkte sender lufttryksbølger ud der så stimulere klitoris, uden at give for kraftig stimulering, alligevel oplever rigtig mange at kunne opnå orgasme når de bruger sådan en.  Hvis du søger på nettet efter en lufttryks-vibrator vil der helt sikkert komme lidt forskellige op, og så kan du læse lidt om dem, og se om en af dem tiltaler dig mere. Det kan også være du i stedet får mere nydelse ud af en rigtig vibrator - udvalget på nettet og i sexbutikkerne er stort! Du kan med fordel vælge en der har flere forskellige hastighedsindstillinger, så du kan prøve lidt forskelligt og finde ud af hvad der føles dejligt for dig.
Vi håber du har fået svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver, vi har åbent alle hverdage fra kl. 15 til 19. Vores telefonnummer er : 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien