Spørgsmål:
Hej jeg har et lille problem. Jeg går på efterskole men har en kæreste derhjemme som jeg elsker rigtigt højt og vi har vært kærester i 7 måneder. Men jeg synes at der er en heroppe på efterskolen der er lækker men jeg tænkte ikke mere over det indtil at jeg havde en drøm om ham i nat hvor vi var ved at have sex. Jeg ved ikke om jeg skal tænke mere over det eller bare prøve og lade vær med at tænke på det.

Svar:
Hej med dig.
Tak, fordi du har skrevet ind.
Det er meget almindeligt, at man kan komme til at synes, at andre er spændende, når man starter på efterskole, da det ofte er meget intenst, og man ser hinanden hver dag. Derudover ser du ikke din kæreste lige så meget, så man kan nemt få flyttet sit "fokus" lidt hen på nogle andre.
Det er også helt naturligt at have en sexdrøm om andre, selvom man har en kæreste. Det betyder ikke nødvendigvis, at du gerne vil have sex med personen, eller at det betyder noget særligt.
Du spørger, om du skal tænke mere over det eller prøve at lade være - vi tænker, at hvis du er glad for din kæreste derhjemme, så behøver du måske hverken gå og gruble en masse over det, men behøver heller ikke at forsøge slet ikke at tænke på det.
Måske skal du bare acceptere, at du synes, der er en anden, der er lækker, og som du muligvis drømmer om om natten, men samtidig holde den gode relation til din kæreste. Så længe du ikke mærker stærke følelser for ham på efterskolen, mens du er vågen, og føler et behov for at "handle" på de følelser, så er det okay. Hvis det sker, kan det være, du skal begynde at overveje, om der måske er noget, der skal have ekstra opmærksomhed i dit forhold med din kæreste? Noget du savner eller noget I skal arbejde på? Før du ender med at få rodet dig ud i noget, der kan gøre ham ked af det. Men så længe det holder sig til drømmene, så bare nyd, at du kan få lidt energi af at synes, at ham fra efterskolen er lækker, og så brug den energi sammen med din kæreste, når i ser hinanden. Få appetit ude og spise hjemme, som man siger.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du altid meget velkommen til at kontakte os igen. Vores åbningstider er alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Bh Sexlinien, xx24