Spørgsmål:
Min pik er meget skæv og jeg ved ikke om det er noget der forsvinder efter jeg har været i puberteten eller om den altid vil være so skærv

Svar:
Hej og tusind tak for dit spørgsmål.
Cirka 1/5 af alle folk med pikke melder at deres pik er skæv, så det er meget normalt og langt de fleste vil leve et helt fint og aktivt sexliv. Umiddelbart, så vil ens pik ikke blive mere lige af at gå i pubertet. I løbet af puberten vil ens pik gro, men dens form og retning vil nok ikke ændre sig alt for meget. Den kan selvfølgelig ændre sig lidt, men det vil ikke være en drastisk forandring. Oftest kan det betyde at man under sex kan være udfordret med nogle stillinger, imens andre stillinger kan føles bedre eller give helt unikke muligheder under sex, som man ellers ikke ville have med en mere lige pik. Det er en situation hvor der både kan være dertilhørende udfordringer og muligheder og at man mest af alt ville skulle finde ud af hvad der fungerer sammen med ens partner.
Men når du nævner at have en skæv pik, så kan der selvfølgelig være mere seriøse grader af skævhed. Som sagt, mange med en skæv pik vil ikke opleve større udfordringer, men for nogle kan skævheden være så slem at almene funktioner som sex, onani eller at tisse kan være en udfordring. I disse tilfælde kan man få mindre operationer, som kan hjælpe. Hvad der normalt er årsagen til en skæv penis er dannelsen af arvæv i hinderne omkring penissen på enkelte steder. De enkelte steder med tykkere væv kan få den til at bøje omkring arvævet, da arvævet er mere fast end resten af hinden og dermed "trækker" i penisen. Den typiske behandling ville være at løsne arvævet ved at lave nogle mindre snit så penissen gror sammen i en anden vinkel. Dog ved denne behandling er der også en risiko for at danne mere arvæv og forværre skævheden, så det er normalt kun gjordt ved meget udfordrende situationer.
Alt i alt, så vil din penis nok ikke ændre sig dramatisk men medmindre du fysisk ikke kan onanere, tisse eller have sex uden stort ubehag så skal det nok gå. Det skal nok bare kræve lidt eksperimentering og kommunikation.
Igen tusind tak for dit spørgsmål og hvis du har nogle andre spørgsmål eller gerne vil have noget uddybet, så skal du altid bare skrive ind igen her eller på vores chat eller ringe ind på 70202266
Mvh Sexlinien
Dreng/Mand på _ år