Spørgsmål:
Jeg ved fra mine veninder at de kun får oral som forspil. Jeg har ikke nogen decideret kærste men nogen gode venner, indtil videre kun drenge, som jeg af og til hygger med. Og jeg lader dem altså slikke mig helt færdig. Jeg føler det er den bedste måde for mig at komme på og det er godt for mig. Når jeg er gjort færdig får de jo så lov at komme op i mig og tømme sig. Jeg ved godt at der er meget slikkeri i det for det tager jo sin tid så jeg har nogen gange spekuleret på om det er for meget? Der er ingen der har sagt noget men måske partneren godt kan blive træt i munden? Måske jeg bør ændre stil? Men på den anden side vil jeg også nødig for jeg ved at det ALTID lykkes til sidst og det er vigtigt for mig. Hvad tænker i?

Svar:
​Kære dig.
Mange tak for dit spørgsmål.
Vi tænker, at det er super godt, at du så tydeligt kan mærke, hvad du har lyst, hvad du tænder på og hvad der fungerer for dig.
Der er ikke noget rigtigt eller forkert i sex som fremgangsmåde. Sex handler udelukkende om, hvad du og din partner sammen godt kan lide at gøre. Så hvis du er til at blive slikket længe eller til du kommer, og din partner synes det er nice, så tænker vi aboslut ikke, at der er grund til at skulle skifte stil.
Hvis du derimod er usikker på, om din partner nyder det, kan du prøve at spørge dem, næste gang I har sex.
At penetrationssex har status som ”det rigtige sex”, og sex med hånd og mund primært er til ”forspil”, er en lidt gammeldags og normbaseret tanke, som egentlig ikke har hold i virkeligheden. Oralsex eller håndsex kan også være hovedformålet med sexen og det man bruger mest tid på. Det handler udelukkende om, hvad vi er til og hvad der bringer mest nydelse.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen eller via vores chat eller telefonrådgivning. Vores åbningstider er alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Bh Sexlinien, xx136.